Négy óra csúszással kezdődött a 108. Indy 500, az időjárás nem volt kedves a mezőnyhöz, hatalmas vihar miatt kellett eltolni a rajtot. Helyi idő szerint háromnegyed öt körül aztán el tudtak startolni a kocsik, immár verőfényes napsütésben. Az első sorban Scott McLaughlinnal, Will Powerrel és a tavalyi győztes Josef Newgardennel, a három Penske Chevy-pilótával.
Az első 110 körben túl sok igazi versenyzést azért nem igazán láttunk, egymást érték a sárga zászlós periódusok a kisebb-nagyobb balesetek, illetve más kiesések miatt.
- Az első bukás az első kanyarban történt, kihullott a 2022-es győztes, Marcus Ericsson, Pietro Fittipaldi és a karambolt okozó Tom Blomqvist, aki túl mélyre ment a belső íven, a vízelvezető betonozást elcsípve megpördült, és vitte magával két kollégáját is.
- Még a verseny első negyedében elfüstölt három Honda-motoros kocsi a mezőny utolsó harmadából, mindegyikből ugyanonnan jött a füst, mintha valami szériahiba ismétlődött volna.
- A boxutcán ütközött össze Kyle Kirkwood és Callum Ilott, előbbi egyszerűen meglökte utóbbit hátulról, így az túlcsúszott a boxhelyén a következő csapathoz, és a szerelőknek kellett visszatolniuk.
- Colton Herta szólóban csúszott a falnak, autója első szárnya összetört, ám más baja nem történt, ő mégis azonnal kiszállt a gépből. Megvizsgálták a pályakórházban, majd a depóba közben visszaszállított Hondájába visszaült, és 17 kör hátránnyal folytatta a versenyt.
- Két korábbi Indy 500 győztes akadt össze Scott Dixon és Ryan Hunter-Reay személyében, utóbbi húzta a rövidebbet, hátulról érkezve megpördült, és ugyan a depóig eljutott, de ott fel kellett adnia a sérült kocsival. Nem volt boldog ellenfele helyezkedése miatt.
- A dupla futamos kísérlete és remek ötödik rajthelye miatt felkapott Kyle Larson magabiztosan ment a top10-ben, amikor elemi hibát vétett, becsúszott a boxba, átlépve az ott megengedett sebességhatárt. Áthaladó büntetést kapott, ami véget vetett esélyeinek a jó eredményre.
- Will Power, egy másik korábbi győztes is a falban végezte, szerencsére szintén csak anyagi kárral.
Az utolsó 50 körben, a táv végső negyedében aztán már a versenyzésé és az oda-vissza előzgetéseké lett a főszerep, a hajrára Pato O’Ward, Alexander Rossi – két mclarenes – és Newgarden szilárdította meg helyét a top3-ban. Hatalmas tempót diktáltak, felváltva vezettek, húzták egymást előre. A két mcalerenes nem tudott igazán összedolgozni, így az utolsó körökre kétesélyessé vált a győzelem, Newgarden és O’Ward maradt elöl.
Az utolsó kör kezdetén, az első kanyarban O’Ward előzött, egy pillanatra úgy tűnt, ki tudta billenteni annyira Newgardent, hogy megtartsa a vezetést a célig, de a hátsó egyenesben a penske-s visszajött, és az utolsó előtti kanyarban, nagy manőverrel, a külső íven visszaelőzött, innen pedig már nem volt visszaút a mexikóinak.
Newgarden, ahogy tavaly, úgy idén is győzött, ugyancsak szoros küzdelem végén, másodszor nyert Indianapolisban.
O’Wardnak maradt a nagyon keserű második hely, Dixonnak a harmadik. A pole-ból induló McLaughlin a végére kissé elgyengülve 6. lett.
Newgarden az első duplázó 2001 és 2002, a még mindig a mezőnyben lévő Helio Castroneves dupla sikere óta, ezzel egy 22 éve sokszorozódó bónuszt is kasszírozott: a győztesnek járó, kábé kétmillió dollár mellett még 440 ezret. Ilyen jól valószínűleg még egyetlen Indy-nyertes sem keresett, pusztán magával a győzelemmel.
A Penske 20-adszor győzött Indianapolisban, Roger Penske tulajdonos pilótájával ünnepelt, nagyjából sikerült feledtetniük az istálló pár héttel ezelőtti balhéját.
Az Indy 500-at élőben adtuk az ARENA4-en és a NET4+-on, utóbbin már vissza is nézheti a teljes futamot annak minden drámájával együtt.