Vagy tehén nyalta meg Juliette Binoche fejét, vagy nagy baj van Cannes-ban

Elkezdődött a Cannes-i Filmfesztivál, amely az iparág egyik legrangosabb eseménye, de mi persze azért is foglalkozunk vele, mert a filmes világ krémje is ellátogat oda ilyenkor. És mi lenne jobb szórakozás kávé mellé, mint megnézni, melyik nagy színésznő hogyan jelent meg a nyilvánosság előtt? Hát most pont ezt fogjuk csinálni.

Elöljáróban annyit leszögezhetünk, hogy pirossal, fehérrel és feketével eddig senki sem lőtt mellé, de még ki tudja, mit hoz a fesztivál. Ezüstös cipőt többen is választottak, úgy látszik, ez idén trend lesz.

Kezdjük is a címben emlegetett Juliette Binoche-sal, akinek sikerült pontosan olyan vörös színű estélyiben megérkeznie a nyitóestélyre, mint a szőnyeg, amelyen a híresek és elismertek végigsétálhattak. Az árnyalatot a Dior Haute Couture találta el.

(Fotó: Lionel Hahn/Getty Images)

A színésznő frizurája viszont elég megosztóra sikerült: kollektívánk háromnegyede úgy vélekedett, hogy ez az agyonzselézett (vagy -valamizett) stílus a haj tehén általi lenyalatására emlékeztet inkább, mintsem fesztiválos szereplésre, de persze ez lehet divat is, amelyet ezennel mélységesen elítélünk. Kár, hogy nem sikerül jobban kiemelni Binoche szépségét.

(Fotó: Lionel Hahn/Getty Images)

Lássunk most egy másik nagy nevet: Meryl Streep a fesztivál díszvendége, és már kétszer elkápráztatta a jelenlévőket a megjelenésével. A délutáni sajtófotózáson egy Michael Kors-kosztümben mutatta be az elegancia mediterrán körülményekre adaptált kiadását, este pedig egy hófehér estélyit vett fel, amely a Dior Haute Couture-nak hozott dicsőséget.

(Fotó: Stephane Cardinale – Corbis/Corbis via Getty Images)
(Fotó: Lionel Hahn/Getty Images)

A zsűri tagja idén többek közt Eva Green színésznő, aki nem ezt a könnyed franciás sikket hozza, hanem egy vészjóslóbb, femme fatale-stílust. De ki hibáztatná ezért, ha ilyen jól áll neki? Az első kép róla is a zsűri sajtófotózásán készült, a második már az esti premieren, amelyen Léa Seydoux új filmjét, a Le Deuxième Acte-ot (Második felvonás) vetítették. Ez utóbbin Giorgio Armani Privét viselt, az előbbiről is ki fogjuk deríteni, kinek az alkotása.

(Fotó: Samir Hussein/WireImage)
(Fotó: Marc Piasecki/FilmMagic)

Kiváló és Oscarra jelölt alakítása (Megfojtott virágok) miatt sokszor írtunk mostanában Lily Gladstone színésznőről, aki ugyancsak zsűritagként van jelen a fesztiválon. Ezúttal is egy őslakos amerikai művésztől származnak a fülbevalói, a délutáni öltözete pedig a Guccitól. Ami azt illeti, az esti is.

(Fotó: Mike Marsland/WireImage)
(Fotó: Stephane Cardinale – Corbis/Corbis via Getty Images)

Ha már ennyit emlegetük a zsűrit, nem mehetünk el szó nélkül annak elnöke, Greta Gerwig mellett, aki számtalan érdekes és jó filmet adott már a világnak, de mi a tavalyi Barbie miatt írtunk róla sokszor. A többi zsűritag mellett egy Maison Margiela Artisanal ruhában jelent meg, illetve páros ujjú patás lábbal.

(Fotó: Samir Hussein/WireImage)

Este viszont ő is összetalálkozott a Juliette Binoche-sal összetűzésbe keveredett illetővel, akár fodrász, akár szarvasmarha volt az, és a már-már feketének tűnő, de valójában bordó Saint Laurent-estélyit a tökéletesen passzoló színű cipő mellett lenyalt hajjal egészítette ki.

(Fotó: JB Lacroix/FilmMagic)

Jane Fonda legjobb tudomásunk szerint egyszerűen csak meghívást kapott, és valószínűleg ennél több indoklás nem is kell a jelenlétéhez: a színésznő Elie Saabban hagyta figyelmen kívül a magassarkúkra és az estélyikre vonatkozó irányelveket, de így is elég csilivili volt.

(Fotó: Samir Hussein/WireImage)

Az utolsó színésznő előtt jöjjön két szupermodell. Helena Christensen egy hófehér, görög istennőkhöz méltó ruhában lejtett, forgott, gesztikulált és pózolt végig a szőnyegen; bár ezen a fotón nem a legszebbek a vonásai, láthatóan a ruhája prezentálására fókuszál, és ez érthető is. Ha kiderül, ki alkotta ezt a csodát, cikkünket frissíteni fogjuk majd az információval.

(Fotó: Dominique Charriau/WireImage)

Heidi Klum mintha a Barbie babás életérzést keverné a nyolcvanas évek stílusával. Az első képen az látható, miben érkezett meg a nizzai reptérre, a másodikon a díszvacsorára felöltött kisfeketéje, a harmadik-negyediken pedig az a vörös valami, ami az est egyik legemlékezetesebb ruhája lett: Saiid Kobeisy kreációja szemből kicsit harangszerű, de feltétlenül hercegnős. Hátulról pedig – elsőre nem is tűnik fel máshonnan nézve – egy őrülten hosszú uszály díszíti, Klum már jelentős számú lépcsőn túl volt, mire a ruhatoldalék vége elindult utána.

(Fotó: Marc Piasecki/GC Images)
(Fotó: Stephane Cardinale – Corbis/Corbis via Getty Images)

Ezért megérte megvárni az estét, nem?

(Fotó: Gisela Schober/Getty Images)
(Fotó: Stephane Cardinale – Corbis/Corbis via Getty Images)

A végére hagytam személyes kedvencemet, a káprázatos tehetségű és szépségű Anya Taylor-Joyt, akinek halvány színei mediterrán környezetben is tudnak érvényesülni. Új filmjét, a Furiosát vetítik Cannes-ban, alighanem „csak” ezért van ott, de ha csak kitűnő stílusát prezentálná, azt is megértenénk.

Érkezés a szállodába, Atlein kreációban (Fotó: Jacopo Raule/GC Images)
A világ legsápadtabb lábai taxiba szállnak (Fotó: Jacopo Raule/GC Images)
Több szalmakalappal is készült, de ez érthető (Fotó: MEGA/GC Images)