Elkezdődött a Cannes-i Filmfesztivál, amely az iparág egyik legrangosabb eseménye, de mi persze azért is foglalkozunk vele, mert a filmes világ krémje is ellátogat oda ilyenkor. És mi lenne jobb szórakozás kávé mellé, mint megnézni, melyik nagy színésznő hogyan jelent meg a nyilvánosság előtt? Hát most pont ezt fogjuk csinálni.
Elöljáróban annyit leszögezhetünk, hogy pirossal, fehérrel és feketével eddig senki sem lőtt mellé, de még ki tudja, mit hoz a fesztivál. Ezüstös cipőt többen is választottak, úgy látszik, ez idén trend lesz.
Kezdjük is a címben emlegetett Juliette Binoche-sal, akinek sikerült pontosan olyan vörös színű estélyiben megérkeznie a nyitóestélyre, mint a szőnyeg, amelyen a híresek és elismertek végigsétálhattak. Az árnyalatot a Dior Haute Couture találta el.
A színésznő frizurája viszont elég megosztóra sikerült: kollektívánk háromnegyede úgy vélekedett, hogy ez az agyonzselézett (vagy -valamizett) stílus a haj tehén általi lenyalatására emlékeztet inkább, mintsem fesztiválos szereplésre, de persze ez lehet divat is, amelyet ezennel mélységesen elítélünk. Kár, hogy nem sikerül jobban kiemelni Binoche szépségét.
Lássunk most egy másik nagy nevet: Meryl Streep a fesztivál díszvendége, és már kétszer elkápráztatta a jelenlévőket a megjelenésével. A délutáni sajtófotózáson egy Michael Kors-kosztümben mutatta be az elegancia mediterrán körülményekre adaptált kiadását, este pedig egy hófehér estélyit vett fel, amely a Dior Haute Couture-nak hozott dicsőséget.
A zsűri tagja idén többek közt Eva Green színésznő, aki nem ezt a könnyed franciás sikket hozza, hanem egy vészjóslóbb, femme fatale-stílust. De ki hibáztatná ezért, ha ilyen jól áll neki? Az első kép róla is a zsűri sajtófotózásán készült, a második már az esti premieren, amelyen Léa Seydoux új filmjét, a Le Deuxième Acte-ot (Második felvonás) vetítették. Ez utóbbin Giorgio Armani Privét viselt, az előbbiről is ki fogjuk deríteni, kinek az alkotása.
Kiváló és Oscarra jelölt alakítása (Megfojtott virágok) miatt sokszor írtunk mostanában Lily Gladstone színésznőről, aki ugyancsak zsűritagként van jelen a fesztiválon. Ezúttal is egy őslakos amerikai művésztől származnak a fülbevalói, a délutáni öltözete pedig a Guccitól. Ami azt illeti, az esti is.
Ha már ennyit emlegetük a zsűrit, nem mehetünk el szó nélkül annak elnöke, Greta Gerwig mellett, aki számtalan érdekes és jó filmet adott már a világnak, de mi a tavalyi Barbie miatt írtunk róla sokszor. A többi zsűritag mellett egy Maison Margiela Artisanal ruhában jelent meg, illetve páros ujjú patás lábbal.
Este viszont ő is összetalálkozott a Juliette Binoche-sal összetűzésbe keveredett illetővel, akár fodrász, akár szarvasmarha volt az, és a már-már feketének tűnő, de valójában bordó Saint Laurent-estélyit a tökéletesen passzoló színű cipő mellett lenyalt hajjal egészítette ki.
Jane Fonda legjobb tudomásunk szerint egyszerűen csak meghívást kapott, és valószínűleg ennél több indoklás nem is kell a jelenlétéhez: a színésznő Elie Saabban hagyta figyelmen kívül a magassarkúkra és az estélyikre vonatkozó irányelveket, de így is elég csilivili volt.
Az utolsó színésznő előtt jöjjön két szupermodell. Helena Christensen egy hófehér, görög istennőkhöz méltó ruhában lejtett, forgott, gesztikulált és pózolt végig a szőnyegen; bár ezen a fotón nem a legszebbek a vonásai, láthatóan a ruhája prezentálására fókuszál, és ez érthető is. Ha kiderül, ki alkotta ezt a csodát, cikkünket frissíteni fogjuk majd az információval.
Heidi Klum mintha a Barbie babás életérzést keverné a nyolcvanas évek stílusával. Az első képen az látható, miben érkezett meg a nizzai reptérre, a másodikon a díszvacsorára felöltött kisfeketéje, a harmadik-negyediken pedig az a vörös valami, ami az est egyik legemlékezetesebb ruhája lett: Saiid Kobeisy kreációja szemből kicsit harangszerű, de feltétlenül hercegnős. Hátulról pedig – elsőre nem is tűnik fel máshonnan nézve – egy őrülten hosszú uszály díszíti, Klum már jelentős számú lépcsőn túl volt, mire a ruhatoldalék vége elindult utána.
Ezért megérte megvárni az estét, nem?
A végére hagytam személyes kedvencemet, a káprázatos tehetségű és szépségű Anya Taylor-Joyt, akinek halvány színei mediterrán környezetben is tudnak érvényesülni. Új filmjét, a Furiosát vetítik Cannes-ban, alighanem „csak” ezért van ott, de ha csak kitűnő stílusát prezentálná, azt is megértenénk.